KU MENULIS

















Thursday, July 30, 2009

interview lagi

hari ini saya telah attend satu lagi interview bagi mengikuti bahasa jepun. tersalah prepare pulak. sya prepare tentang negara Jepun soalan tanya tentang bahasa. declara je yang saya memeng zero in that but has attention with it.

jika anda ada interview yang sama..apa yang akan ditanya ialah

1. adakah betul berminat ataupun ingin lari dari kerjaya sekarang..jawapan. memang berminat. dan ini ialah passion anda.
2. ada berapa jenis sebutan bahasa jepun atau jenis penulisan. jawapan 3 jenis iaitu hiragana, romaji dan katakana.
3. anda akan diminta bercakap dalam bahasa jepun jika boleh. kalau tak boleh macam saya. anda akan ditanya beberapa perkataan yang anda tahu. jawapan saya hajimemashite, des hayati. sayonara.
4. last sekali anda akan ditanya lagi betulkah berminat. jawapan ya. dan dengan suara yang yakin dan kuat. sbb panel kata suara saya very soft and slow. hehe..dia tak dgr lagi version yang lain.

No comments:

Post a Comment